Falešné kupóny opět útočí
Využívání sociálních sítí má své kladné stránky, ale také ty záporné. Jednou z nevýhod je právě možnost zneužívání osobních údajů a informací. Řada lidí tam zveřejňuje své osobní informace, jako například datum a rok narození, fotografie, osobní příspěvky, velmi často nejsou také účty dostatečně zabezpečeny a mnoho dalšího.
Facebook, ale i další sociální sítě (Twitter, Instagram…) mohou tak tyto klientovo osobní informace zneužít. Mohou být ale také zneužity další třetí osobou pro jiné nekalé účely. V posledních dnech se ale opět hodně hovoří o falešných kuponech, na nákup v konkrétním obchodním řetězci v hodnotě 1 500 Kč. Již v minulosti jsme se s podobnou kauzou setkaly. S největší pravděpodobností to nebude ani první ani poslední.
Aby zákazníci takový kupon získali, musí zadat své telefonní číslo, musí vyplnit dotazník, a následně sdílet příspěvek na zdi své sociální sítě. Pokud zákazník toto udělá, bude zařazen do soutěže, kde může vyhrát poukaz v této hodnotě. Člověk by nevěřil, kolik lidí tomu uvěří a vše provedou podle pokynů. V žádnou výhru však nemohou doufat, ba naopak. Hackeři to prostě zkouší. Následně už ale není cesty zpět a pak se zákazníci jen diví, že jim zmizely peníze z bankovních účtů atd. …
Téměř obratem se tato informace dostane i ke konkrétním obchodním řetězcům, kterých se toto zneužití týká. Okamžitě vydávají prohlášení, které je většinou na sociální síti též hojně sdíleno. Takže je velká šance, že se tato informace dostane rychle do podvědomí všem, i těm, kteří by se mohli též stát další obětí, ale jsou včas informováni.
Velmi zajímavé je ale zamyslet se nad tím, co lidi vede k tomu, že uvěří tomu, že by jim mohl někdo dát 1 500 Kč, za nic, vlastně zadarmo. Vždyť je to totální nesmysl…proč by to tito velcí obchodní řetězce dělali? Vždyť oni to nemají zapotřebí. Zákazníků mají dostatek a zcela jistě mají své páky na to, jak je přilákat do svého obchodu právě bez těchto akcí.